Mijn 1e indruk van de FIU - Reisverslag uit Doral, Verenigde Staten van Lotte Gras - WaarBenJij.nu Mijn 1e indruk van de FIU - Reisverslag uit Doral, Verenigde Staten van Lotte Gras - WaarBenJij.nu

Mijn 1e indruk van de FIU

Blijf op de hoogte en volg Lotte Gras

14 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Doral

Hi everyone!

Na één week al door Miami te zijn rondgecrossed en heel veel beesten te hebben gezien begon dan eindelijk Maandag mijn eerste Orientationday op de FIU, die twee dagen zou duren. Met z'n alle zijn we 6:15 opgestaan om om 6:30 aan het ontbijt te zitten en om dan om 7:00 weg te rijden. We moesten daar al namelijk 7:30 zijn! Toen we in de auto stapten en weg reden werd mama he-le-maal gek. Onze GPS had geen verbinding! Ze zei alleen nog maar; 'Ja, dan weet ik niet hoe we er gaan komen. Wat nu? Moet je het net zien hè, op dit moment!' Nou uiteindelijk commotie voor niks, hij deed het gewoon!

We hebben de universiteit vorige week al een keertje bezocht en wisten dan al hoe HUGE het was. Als je binnen komt alleen al heb je 3 à 4 parkeergarages. Nee, geen lullige maar echtecht grote. We werden dan ook met bordjes naar onze parkeerplaats gebracht wat ook nog een hele rit was voor we er waren en werden uiteindelijk met z'n alle naar de Ballrooms geleid. Daar konden we ons aanmelden en kregen een 'name tag', agenda met 39 bladzijdes policies and regulations en natuurlijk een FIU shirt! We gingen in de Ballroom zitten en het was echt Amerikaans. Groot, zo'n spreek ding vooraan, overal beamers voor je en achter je (ofdat je ogen in je rug hebt zitten ofzo) en natuurlijk de amerikaanse vlaggen. Het voelden wel een beetje weer als mijn 1e dag als brugpieper op het Sint-Janslyceum. Toen iedereen binnen was gingen we onze Peer Advisors ontmoeten die ons zouden begeleiden voor deze twee dagen. Als gekke kwamen ze met z'n alle binnen hollen/schreeuwen en zongen ze het FIU lied. En ja hoor, deze moesten wij natuurlijk ook leren. Dus op de beamers werd de tekst geprojecteerd en we moesten er ook nog eens een dansje bij doen. Altijd leuk :). Na hier en daar een praatje van allerlei verschillende clubs en verenigingen werd ik gescheiden van mijn ouders en zussen die in de Ballroom bleven. We gingen verschillende programma's volgen.

Ik kwam terecht bij Stephanie. Samen met 5 anderen athleten. We kregen gelijk te horen dat we de groep met de laagste toelatingsscores waren (De toelatingsscores dit jaar waren trouwens hoger dan nooit te voren) en dat we daarom om 13:00 nog eens een testje moesten maken. Echt de zoveelste al! Wilden ze me ook nog wijs maken dat ik twee onderdelen moest maken! Mooi dat dat niet is gebeurd! Maar eerst een rondleiding over de campus van '1 uur(Misschien dat we uiteindelijk 1/3 echt hebben gezien ofzo). Dit deed ze allemaal achteruit lopend en we hadden ook een herkenningsteken, een of andere prehistorische hoed ofzo. Best voorschut om daar mee te lopen. Wat ook ECHT een probleem voor ze is is mijn naam. Loddie, Lottaah, Lotteej. Maar ze oefenen en het wordt steeds en steeds beter. Ze vinden mijn accent geweldig en vinden dat ik het goed spreek (dat valt dus gelukkig mee). Ik moet zeggen dat ik het ook best redelijk allemaal versta :). Maar moet wel zeggen dat ik soms echt heb van ja jongens het is leuk geweest, praat maar weer Nederlands. Daarom heb ik ze gelijk ook wat Nederlands geleerd zoals: 'ik hou van jou', 'godverdomme' en 'kut'. Ze vroegen er zelf om.

Ook tijdens de rondleiding dat onze Peer Advisor te horen kreeg dat we allemaal Student Athleets waren werd ze helemaal gek. Het is hier echt zo'n happening als je deelneemt aan een team. Daar kan ik echt nog niet bij. Omdat je athleet bent heb je een speciaal center voor sporters alleen. Iedereen moet zijn eigen rooster maken, maar wij krijgen er zowat één op onze schoot geworpen en hebben bijna niks te zeggen. Iedereen haalt zijn boeken bij de bieb, voor ons liggen ze klaar en hoeven ze maar op te halen. Dat is allemaal nog een beetje wennen.

Verder is het hier ook best schools op de universiteit. Alles wordt in de gaten gehouden. Je hebt overal mensen voor, je kunt het zo gek niet verzinnen. Iemand die je essays nakijkt om je punt op te schroeven, vertrouwingspersonen, mensen voor financiele zaken, mensen die helpen bij het kiezen van je Major. Want het schoolsysteem is ook nog een verhaal apart. Er zijn meer dan 200 clubs waar je bij kan op de Campus, je eigen parkeerplaats, een diningcard voor 7 dagen per week all you can eat in the Fresh Company waar echt 7 verschillende gerechten zijn + saladbar + broodjes + ijsmachine + fruit en nog veel meer. En dan te bedenken dat ze na 4 weken pas weer hetzelfde gerecht serveren. Daarbij hebben ze ook nog 20 andere eetzaken zoals Starbucks, Subway, Frozen Yoghurt, Burger King en alles. Dus mensen komen hier niet om van de honger (wat soms ook te zien valt :)). Ook wordt er nog heel zorgelijk gedaan. Zo kregen we bijvoorbeeld van de Peer Advisors een toneelstukje te zien over wat als je een vriendin hebt die zelfmoord wilt plegen, wat er kan gebeuren als je teveel alcohol drinkt, hoe het voor iemand moet zijn om uit de kast te komen en hoe onveilig sex kan leiden tot HIV. Dusja.. Wat moet ik daarvan zeggen?

En dan ja het schoolsysteem. Je bent het 1e jaar een Freshman en hebt allerlei soorten vakken die een bepaalde aantal credits hebben. Maakt eigenlijk niet echt uit wat je kiest als je maar zorgt dat je ongeveer 12 credits totaal hebt. (1 credit staat ongeveer voor 1 uur). Pas in het 2de jaar kies je je Major en dat is eigenlijk wat je echt wilt studeren. Ik heb nu vakken waarvan ik megod niet weet wat het inhoud, maar mijn roostermaker zei dat het wel makkelijk was. Dus ik ga het gewoon volgen en kan tot 27 Augustus het veranderen. Mijn rooster is wel relaxt. Mijn tennisschema is meestal van 10-2 trainen of van 9:30-12:30 en op zijn vroegst heb ik 2dgn om 8 uur les en voor de rest pas na 2 uur.

Ja, en voor de rest het weer is hier een beetje onvoorspelbaar. In de morgen heb je zon en dan komt er opeens een massa aan wolken voorbij Miami met regen en onweer en dan 's avonds is het weer mooi weer. Het is hier wel altijd heel warm, daarintegen is het binnen juist heeeeel koud. Al die Freakos zetten de airco op 12 graden zowat!

Uiteindelijk waren het redelijk lange dagen. De 1e dag duurde tot 22:30 en de tweede dag moesten we er al weer om 7:30 zijn om te ontbijten en een goede neger aan te horen die zowat een preek hield over verantwoordelijkheid, believe in your dreams, je hebt je eigen leven in handen, ik weet waar je door heengaat blablabla... Deze dag duurde dan tot 14:00 maar het was best vermoeiend.

Vrijdag heb ik nog een international orientation en daarna mag ik in mijn room inchecken. Zaterdag wordt ik fysiek gecontroleerd en ga ik waarschijnlijk mijn teammates ontmoeten en zondag nog een orientation, daarna de convoncation en dan maandag gaat het beginnnen. Wel een tegenvaller is dat onze hoofdcoach zich terug heeft getrokken wegens familie problemen en dus zitten we nog eventjes zonder. Maar daar wordt alles aan gedaan!

So I'll keep you guys updated!


  • 15 Augustus 2012 - 07:02

    Renate:

    Leuk verhaal lot! Zo te horen heb je het nu al naar je zin. Geniet er van. Liefs

  • 15 Augustus 2012 - 08:48

    Madeleine:

    Hoi Lotte,

    Mooi verhaal. Blijven wij mooi een beetje op de hoogte vinden wij leuk om je te volgen.
    Nou hou je haaks deze week, doe iedereen de groeten, en lekker tennissen vanaf volgende week. Groetjes uit warm Den BOsch

  • 15 Augustus 2012 - 11:30

    Ria Gras:

    Hallo Lieve Schat, or should I say 'Hello Honey'.

    Tjeetje, dat is 'n heel verhaal en ik denk dat je alles bij elkaar heel wat indrukken te verwerken hebt.
    Het is fijn dat je ons door middel van FB 'n beetje op de hoogte houdt van het reilen en zeilen daar.
    Zo te zien is het wel 'n enorm komplex daar en ik had uit het verhaal van Eus al begrepen dat het daar eigenlijk aan niets ontbreekt. Veel succes als je maandag gaat beginnen en laat ze daar maar 'ns een Hollansds poepie ruiken. Dikke kus en liefs van Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Doral

FIU

Studeren aan FIU

Recente Reisverslagen:

26 November 2012

Thanksgiving

23 September 2012

Na een maand..

03 September 2012

Weekje trainingen

26 Augustus 2012

Eerste week FIU

21 Augustus 2012

Mijn eerste dagen op de FIU
Lotte Gras

Actief sinds 14 Aug. 2012
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 5748

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2012 - 02 Mei 2016

FIU

Landen bezocht: