Na een maand.. - Reisverslag uit Doral, Verenigde Staten van Lotte Gras - WaarBenJij.nu Na een maand.. - Reisverslag uit Doral, Verenigde Staten van Lotte Gras - WaarBenJij.nu

Na een maand..

Blijf op de hoogte en volg Lotte Gras

23 September 2012 | Verenigde Staten, Doral

Het is alweer even een tijdje dat ik iets van me heb laten horen, maar het is allemaal best wel druk. We zijn nu voor weken begonnen met 17/20 uur trainingsweek. Het is flink aanpoten, 6 dagen per week. Ook de oefeningen in de weightroom zijn soms echt apart. Zo hadden we een oefening voor je kuiten. We moesten op een verhoging staan, een teammaatje moest op je heupen gaan zitten, jij voorovergebukt rug recht, 90graden en dan met je tenen omhoog en omlaag. Oftewel paardrijden. Er zit iedergeval heel veel tempo in de oefeningen en je hebt niet echt rust tussen de oefeningen door.

Ook hebben we afgelopen vrijdag onze nieuwe Head coach ontmoet. Katarina Petrovic, uit servie. Ik denk wel dat ze het beste voor heeft met ons team. Ze wil de tennisteam weer back on track zetten en weer op de rankinglijst zetten. Ze heeft ook al allemaal plannen dus dat komt vast wel goed!

Ook heb ik natuurlijk mijn eerste football game meegemaakt. Het zijn er alweer twee. Het is een hele grote happening. Voordat de game begint, is er een tailgate. Met food, muziek en heel veel alcohol, dit is in een park dichtbij het stadium. Ik was in een tailgate in een parking garage. In alle hoeken van de garage staan groepen mensen met allemaal een andere radiozender. Mensen jumpen op auto's, zitten in auto's, dansen, allerlei spelletjes en doen de raarste dingen. Gewoon een gekkehuis. Toen ik er gister was, kwam de politie de boel onderscheppen en afblazen. Je ziet de mensen dan snel hun boxen met alcohol wegstoppen, muziek gaat gelijk uit, rennen naar buiten. Opeens is alles stil en is er ''niks gebeurd''.
De game zelf is een ander verhaal. Ik denk dat je met het spelletje moet zijn opgegroeid. Er zijn 4 delen van 15minuten. Maar een delen kan zomaar 1 uur duren, dus een hele game kan zomaar 3/4 uur duren. Telkens als er iemand getackelt wordft ligt het spel stil en dat gebeurd vaak. Wanneer je over de achterstelijn bent krijg je 6 punten en dan krijg je nog de kans om door de balen te schieten en als dat gebeurd krijg je weer 1 punt. Er gebeurd ook heel veel erom heen. Natuurlijk de cheerleaders, de mascotte, soldaten die opdrukken als er is gescored, FIU mensen die fanatieke fans zijn, free t-shirts worden in het publiek geschoten.

Ook ben ik in deze 3 weken 18 jaartjes geworden. Eindelijk oud, eindelijk volwassen, klaar voor de echte wereld blablabla! Om 12 uur kwamen er mensen van mijn etage mijn kamer in om te zingen. Ik heb cadeautjes gehad van mijn roomies en teammaatjes. Ik ben uiteten geweest met mijn roomies. Heb gezellig een filmpje gekeken. Zaterdag was het idee van een supriseparty naar uitgaan in Miami gegaan, going Downtown. Helaas kwam ik nergens binnen want ik heb geen Highheels (dat is een vereiste in Miami om een club binnen te komen). Dat was dus erg jammer, maar als het goed is ga ik ze vandaag met mijn roomie halen. OMG!

Verder:
- Heb ik mijn eerste punt gehad voor wiskunde. 98.8%, oftewel een A.
- Blijf ik me verbazen over het niet constante weer hier. Het is soms erger dan in Nederland. Om naar de overkant van de weg te komen om naar het footballstadium te gaan, moest met een golfkarretje omdat de weg was over flood. Maar dezelfde dag schijnt de zon ook weer en is het heel warm. Het word nu langzamer hand wel steeds wat koeler.
- Heb ik een geweldig feest voor Nina gevonden hier; TWERK dance feesten. Ik zou zeggen zoek het op op internet.
- Is Sinterklaas niet uit te leggen aan Amerikanen.
- Denkt iedereen dat ik elke dag in Nederland wiet rook.
- Heeft mijn kamergenootje geen schaamte; ze deelt elke keer mede wanneer ze een scheet moet laten of moet poepen.
- Is college voetbal anders dan gewone voetbal. Ze stoppen de tijd, bij gelijk spel hebben ze 10minuten extra, maar ze doen niet aan penalties.
- Heb ik vrijdag mijn eerste tournament. Ben benieuwd hoe het gaat.
- Moet mijn teammaatje GO FIU schreeuwen tijdens de training en iedereen moet haar naschreeuwen.
- Heeft onze nieuwe coach een doel gesteld: Gemiddelde team GPA 3.5, terwijl de meeste nu rond 2 zitten.
- Moet ik mijn naam nog gemiddeld 3x per persoon uitspreken, ik ben nu maar gelijk begonnen met het spellen van mijn naam. My name is Lotte, L-O-T-T-E.
- Vroeg iemand zich af of ik het jammer vond dat ik het Oktoberfest miste nu.
- Zijn Amerikanen (iedergeval in Miami) ontzettend sloom. Ze zijn iets aan het snijden, kijken op, zien je staan en gaan gerust door met snijden. Als je dan vraagt of je iets mag hebben, kijken ze je met een geirriteerde blik aan: ''Je ziet toch dat ik bezig ben?''

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Doral

FIU

Studeren aan FIU

Recente Reisverslagen:

26 November 2012

Thanksgiving

23 September 2012

Na een maand..

03 September 2012

Weekje trainingen

26 Augustus 2012

Eerste week FIU

21 Augustus 2012

Mijn eerste dagen op de FIU
Lotte Gras

Actief sinds 14 Aug. 2012
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 5748

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2012 - 02 Mei 2016

FIU

Landen bezocht: