Eerste week FIU - Reisverslag uit Doral, Verenigde Staten van Lotte Gras - WaarBenJij.nu Eerste week FIU - Reisverslag uit Doral, Verenigde Staten van Lotte Gras - WaarBenJij.nu

Eerste week FIU

Blijf op de hoogte en volg Lotte Gras

26 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Doral

Mijn eerste week zit erop. Na een 2de keer veranderen van mijn schoolrooster, heb ik nu mijn echte rooster. Dat is zeker geen slecht rooster. Ik heb vakken als Finite Math, Found of Fitness, First Year Experience en een Reading klas om mijn engels bij te spijkeren. Ik heb mijn rooster bij mijn foto's toegevoegd. Daarbij komt op maandag en woensdag nog de reading klas van 19:05 tot 20:20 erbij en ik heb verplicht iedere week 8 uur SAAC (Student Athletic Academic Center) uren + 1 uur per weeek verplicht een afspraak met mijn Acadamic Advisor. SAAC uren zijn eigenlijk uren voor je huiswerk.

Ik begin dinsdag met mijn trainingen. We beginnen allemaal met 'privé' trainingen zodat onze nieuwe Assistent Coach ons kan leren kennen. We zijn nog steeds opzoek naar een Head Coach. Dinsdag en Donderdag is het tennisdag om 11uur. Maandag, woensdag en vrijdag is het conditiedag om 10:30. We beginnen woensdag met een conditietest om te kijken waar we staan. 1 mile hardlopen volgens mij. Ik heb iedergeval weer heel veel zin om te gaan trainen.

Mijn nieuwe telefoon is binnen. Ik helemaal blij, paste mijn SIMkaart er niet in! Dus ben ik met mijn kamergenootje Maya naar t-mobile gereden. Ik ben gelijk aan heel haar familie voorgesteld. Haar vader moest ons namelijk ophalen om Maya en mij naar haar auto te brengen in de autogarage. Ze had haar auto namelijk 1week geleden in de prak gereden. Voordat we naar de autogarage gingen moesten we eerst een hondje wegbrengen bij haar vriendin en toen de verzekeringspapieren van Maya ophalen bij haar thuis. Daarna zijn we naar t-mobile gereden. Speakers loeihard, zodat je de bas voelde, raaam open en gassen. Niemand die op of om keek. Bij t-mobile hebben ze mijn kaartje omgeruild voor een kleiner kaartje. Daarna zijn we nog wat boodschappen gaan doen in Publix. Dit was voor Maya de eerste keer dat ze zonder ouders haar boodschappen deed. Dat vond ik verrassend.
Uiteindelijk heeft ze me nog meegenomen naar haar vrienden, een 'Poolparty'. Wat wel lachen was.

Gister hebben ik met Giuli (teamgenoot) nog een bus tour door Miami gedaan voor Internationale studenten. We zijn door Coral Gables, Little Havana, Key Biscayne en Coconut Grove gereden. Ik kwam er ook achter dat er geen één Nederlander op deze Internationale school zit. Overal hoor je duitsers, maar geen Nederlander! Daar gaat mijn doel om in Miami 1 Nederlander te ontmoeten. Ik hoorde wel dat er 1 professor is uit Cuba, met Nederlandse ouders, zo ze kon Nederlands praten. Misschien dat ik die dan maar ga opzoeken.

En nu zit ik in mijn kamertje te wachten totdat Isaac (hurricane) voorbij komt. Het is nu heel vies weer, donker en regenachtig. Ze hadden ons aangeraden om vanaf vrijdag 7 uur niet meer buiten te komen. Waarschijnlijk komt Isaac maandag langs, dus we hebben ook geen klassen op die dag. De FIU heeft ons ook een hurricane box gegeven voor als we zouden uithongeren.

Achja, nu heb ik iedergeval wel tijd om me over mijn engelsboeken te buigen, want dat gaat nog even wat tijd kosten voordat ik zonder GoogleTranslate de artikelen kan lezen.

  • 26 Augustus 2012 - 22:25

    Lucienne :

    Hoi Lotte,
    Hebben je foto,s bekeken
    Ziet er tof uit zeg.
    Daar is boeren golf niks bij.
    We zitten met pa en ma Gras alles te bekijken.
    Succes en niet wegwaaien.

    Groetjes Luc

  • 26 Augustus 2012 - 22:25

    Lucienne :

    Hoi Lotte,
    Hebben je foto,s bekeken
    Ziet er tof uit zeg.
    Daar is boeren golf niks bij.
    We zitten met pa en ma Gras alles te bekijken.
    Succes en niet wegwaaien.

    Groetjes Luc

  • 29 Augustus 2012 - 20:14

    Linda Van Pelt:

    Hee Lotte,
    Wat leuk om je verhalen te lezen. En op de foto's ziet het er ook echt heel leuk uit! Geniet ervan:P En die poster van Lotte does Miami is echt heel tof, heb je die gekregen?
    xx Linda

  • 30 Augustus 2012 - 04:01

    Lotte Gras:

    Linda,

    Dankjewel! Ik heb die poster/vlag gekregen van mijn paps. Hij heeft mij gefotografeerd, geknipt en geplakt! Toen ik thuis kwam van een weekje Utrecht hing deze opeens in de tuin. Dus was een leuke verrassing! :)

    Hoe is het met jou?

    x Lotte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Doral

FIU

Studeren aan FIU

Recente Reisverslagen:

26 November 2012

Thanksgiving

23 September 2012

Na een maand..

03 September 2012

Weekje trainingen

26 Augustus 2012

Eerste week FIU

21 Augustus 2012

Mijn eerste dagen op de FIU
Lotte Gras

Actief sinds 14 Aug. 2012
Verslag gelezen: 412
Totaal aantal bezoekers 5748

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2012 - 02 Mei 2016

FIU

Landen bezocht: