Weekje trainingen - Reisverslag uit Doral, Verenigde Staten van Lotte Gras - WaarBenJij.nu Weekje trainingen - Reisverslag uit Doral, Verenigde Staten van Lotte Gras - WaarBenJij.nu

Weekje trainingen

Blijf op de hoogte en volg Lotte Gras

03 September 2012 | Verenigde Staten, Doral

Nu alweer 2 weken school achter de rug. Heb uiteindelijk toch nog voor de laatste keer mijn rooster veranderd. Toch geen Womens studies meer, maar Healthy lifestyles. Dit is een les op dinsdagavond van 18.25 tot 21.05. Ik kwam daar aan om 18.15 en zag dat er iemand in de klas les aan het geven was, en dat er een lerares uit het lokaal kwam, maar ik dacht dat is vast nog niet mijn les. Uiteindelijk was het 18.27 en de leerlingen bleven maar zitten. Uiteindelijk ben ik maar naar binnen gegaan en bleek dat ze al om 18.10 was begonnen. Niemand die ze had ingelicht, was ze gewoon gaan doen. Het is een beetje een aparte les. Een vrouw uit Peru, beetje mollig, klein, getint, met een zwaaaaaaar accent. Dan heb je al moeite om engels te verstaan, krijg je dit er ook nog bij. Het is wel lachen, want ze weet van zichzelf ook dat ze een accent heeft en moet er zelf ook om lachen.

Het was best een hectische week. De lessen, de verplichte 8 studie-uren per week (na mijn mening zinloos, want je zit in hal met allemaal atleten, en begint te praten en komt totaal niks van studie terecht) en natuurlijk zijn de trainingen begonnen. Jeeeez, wat is dit anders dan in Nederland. Echt een zware uitdaging. Als je dan klaar bent, heb je wel zo'n goed gevoel. Onze conditietrainer, coach Houston, is een echte Amerikaan. We moeten als team telkens hetzelfde aan, zodat ons teamgevoel groter wordt. Elke keer als we beginnen met conditietraining worden we gewogen en een of andere test, zoals vet percentage, lengte, lenigheid. Er is een eigen 'weightroom' voor de atleten wat vlakbij het football stadium is. Daar doen we dan ook vaak onze ren oefeningen. Daarbij wordt je echt over je grenzen getrokken. Geen medelijden gewoon iedereen meedoen. Het is een goede coach, hij doet oefeningen zelf mee en moedigt je op een positieve manier aan. Hij is wel iemand van een flink tempo. Er is niet echt pauze en als je 2 minuten pauze hebt dan mag je naar 1.5 minuut weer door. Dus dat zit wel goed.

De tennistrainingen zijn ook heel pittig. Vooral in de buitenlucht met hoge luchtvochtigheids percentage en de volle zon. Ook hier wordt je lekker goed gedrilt. De assistentcoach Romano raapt ons wel van de grond op als we flauw vallen. (Dat geeft wel vertrouwen :P) We hebben onze eigen banen alleen voor de tennisatleten die gloednieuw zijn. Het is wel even wennen hier, want de stuit is heel onregelmatig en het waait best hard. Ook vertelde de coach ons dat de trainingen volgende week nog pittiger werden, terwijl dit al vrij pittig was.

Als we getraind hebben gaan we meestal naar de trainingsroom om in een ijskoudbad te stappen. Haha, dat was echt even afzien. Wat is dat koud. Met kussentjes om je voeten (anders sterven je voeten af) ga je erin en dan lekker voor 5 à 10 minuten genieten.

Verder kregen we vrijdagavond opeens een sms van onze RA dat er een vent met een wapen tegenover ons een overval had gepleegd. We moesten onderdak zoeken en binnen blijven. Helicopters vlogen boven onze campus heen. Dat was toch best eng. Na een half uur of iets ging er opeens een alarm af in ons gebouw en werd er door een soort Emergency intercom geroepen: '' This is Miami-dade police, FIU all clear, FIU all clear. '' Dan heb je eerst een 'hurricane' en dan nu dit. Zo maak je nog eens wat mee!

Vrijdag ook mijn eerste wiskunde examen gehad. Ben benieuwd wat ik er van gebakken heb. Verder dit weekend op zaterdag ben ik met mijn roomie naar Coconut grove geweest. Samen met haar moeder en vrienden van mijn roomie die op University of Miami zitten zijn we daar iets gaan eten. Ook op zondag ben ik door mijn roomie en haar moeder meegenomen om boodschappen te doen en ergens iets te gaan eten. We gingen naar de target ( een enorme wallmart ) en kwamen echt met belachelijk veel eruit. Ze zijn hier iedergeval heel vriendelijk en willen je overal mee naar toe nemen. Ook ben ik uitgenodigd om tijdens Thanksgiving mee naar St Augustine te gaan. Dat sla ik natuurlijk niet af.

En nu is het maandag en is het Labor Day en dus een vrije dag. Samen met mijn 3 kamergenoten hadden we gepland om dit weekend ergens naar het strand te gaan. Eerst was het plan zaterdag of zondag maar telkens kwam er voor de ander iets tussen. Nu is het maandag en heeft iedereen opeens nog heel veel huiswerk te doen, behalve ik. Dus wordt het waarschijnlijk een dagje zwembad dan maar.. Die amerikanen kunnen nog wat van die Nederlanders leren :).

Volgende weekend komt er waarschijnlijk ook niet veel van, want dan is er ook een football game op FIU. Ben echt heel benieuwd hoe dit gaat worden! Ik hou jullie op de hoogte.

  • 07 September 2012 - 10:30

    Lucienne Van Dijk:

    Hallo Lotte,

    wat leuk dat je het goed naar je zin hebt en dat je roomy je overal mee naartoe neemt.
    zo leer je de Amerikaanse gewoontes snel.
    geniet van het sporten en whatever.
    groeten uit een zonnig Empel.
    en gefeliciteerd met je mamsie.

    Lucienne uit Empel

  • 21 September 2012 - 16:06

    Lucienne Van Dijk:

    Hallo Lotte,
    van harte gefeliciteerd met je 18de verjaardag.
    nu ben je dan eindelijk volwassen en zien we je voor vol aan.
    je mag nu dan ook autorijden, dus ik zou zeggen....
    pak daar in Miami een mooie car en go for a ride!!!
    wel eerst even je rijbewijs halen,das nog even wachten dan.
    tot die tijd nog even op de Amerikaanse bike.
    nou ik wens je een fijne verjaardag toe en niet teveel cake eten.
    groetjes uit Empel and see you.

    gr Lucienne.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Doral

FIU

Studeren aan FIU

Recente Reisverslagen:

26 November 2012

Thanksgiving

23 September 2012

Na een maand..

03 September 2012

Weekje trainingen

26 Augustus 2012

Eerste week FIU

21 Augustus 2012

Mijn eerste dagen op de FIU
Lotte Gras

Actief sinds 14 Aug. 2012
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 5748

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2012 - 02 Mei 2016

FIU

Landen bezocht: